Lännen nopein

Pelaajamäärä: 4+

western

Alkuvalmistelut: Sovitaan sheriffi ja muodostetaan rinki niin, että sheriffi jää keskelle.

Pelin kulku: Sheriffi pyörii nopeasti sormi koko ajan osoittaen eteenpäin. Kun sheriffi pysähtyy, hänen sormensa osoittaa jotain ringissä olijoista, jolloin rinkiläinen kyykistyy ja on turvassa.

Kyykistyjän oikealla ja vasemmalla puolella olijat yrittävät ampua toisensa mahdollisimman nopeasti osoittamalla sormellaan ja huutamalla “Pam!”. Se, kumpi saa ensin ammuttua toisen selviää. Ammuttu lähtee pois pelistä.

Tätä toistetaan siihen asti, että jäljellä on 2 pelaajaa.

Kun jäljellä on vain 2 pelaajaa, selvitetään voittaja seuraavalla tavalla: pelaajat ovat selät vastakkain. Sheriffi sanoo joko “askel” tai “ammu”.

Kun sheriffi sanoo “askel”, pelaajat ottavat askeleen eteenpäin, eli poispäin toisistaan. Kun sheriffi sanoo “ammu”, yrittävät pelaajat ampua toisensa aiemmin mainitulla tavalla.

 

Pelistä putoaa myös, jos

  • sheriffin valitsema henkilö ei kyykisty ajoissa.
  • ampuu väärää henkilöä.
  • ampuu, vaikka ei pitäisi.
  • kyykistyy, vaikka ei pitäisi.

Huomioitavaa: sheriffin täytyy valita satunnaisesti joku rinkiläisistä

Leave a comment